Odpowiednia konserwacja motocykla przekłada się na jego bezproblemowe użytkowanie. Każdy kierowca uwielbia przemierzać setki kilometrów, mając świadomość, że dokonał niezbędnego przeglądu i poszczególne podzespoły nie zawiodą go nawet w przypadku trudnych warunków na drodze. Niestety układy wprowadzające paliwo w sposób tradycyjny często trapią awarie. Nie trzeba nikogo specjalnie przekonywać, jak ważny jest gaźnik. Zestaw naprawczy tej części powinien być zawsze przechowywany w schowku pod siedzeniem.
Zwracaj uwagę na paliwo
Temat niskiej jakości benzyny jest stary jak świat. Jeśli właściciele stacji chcą zarobić nieco więcej, rozcieńczają płyn wodą, wskutek czego zwiększają objętość zasobów. Zyskują na tym oni, tracą klienci. Takie ewentualności nierzadko doprowadzają do awarii jednostki napędowej. Złapanie sprzedawcy na gorącym uczynku graniczy z cudem, dlatego zazwyczaj pozostają bezkarni. Zbyt uboga mieszanka sprawia, że jednoślad nie chce odpalić, a kiedy już do tego dojdzie, mechanizm staje się paliwożerny. Jeżeli przemieszczamy się po dobrze znanym terenie, wiemy, z których firm korzystać. Jednak gdy wybieramy się dalej, wtedy musimy liczyć na łut szczęścia. Wydawałoby się, że bezpieczeństwo gwarantują tzw. sieciówki, ale tam również można dać się nabić w butelkę. Mądrze przed wyruszeniem w podróż poszperać trochę na ten temat w internecie. Na forach skupiających fanów dwóch kółek użytkownicy dzielą się swoimi spostrzeżeniami na temat popularnych „CPN-ów” w danej okolicy.
Bądź mądry przed szkodą
Gdy zawczasu przygotujesz się do trasy niewykluczone, że nawet wyżej wymienione bolączki nie okażą się straszne. Kluczem do sukcesu w owych sytuacjach jest czysty gaźnik. Zestaw naprawczy – oczywiście zakupiony u rzetelnego sprzedawcy lub samodzielnie skompletowany z solidnych części – pozwoli ci usunąć zanieczyszczenia i usprawnić pracę podzespołu. W przypadku zatankowania niskiej jakości paliwa powinien on poradzić sobie z problemami, dzięki czemu maszyna będzie pewnie się prowadzić przez kolejne kilometry.